Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

25 listopada 2013 r.

Informacja dotycząca spółek PPRCA i ALTACOM

W związku z pojawiającymi się informacjami, że PPRCA Spółka z o.o. oraz ALTACOM Sp. z o.o. zwracają się bezpośrednio do użytkowników muzyki posiadających stosowne umowy ze ZPAV z żądaniem zapłaty wynagrodzenia z tytułu nadawania oraz odtwarzania fonogramów i wideogramów muzycznych, wyjaśniamy że firmy te działają bez porozumienia ze ZPAV.



19 listopada 2013 r.

Czego słuchają Polki, czego Polacy?

Czego słuchają Polki, czego Polacy?

Serwis streamingowy Spotify przeprowadził badania preferencji muzycznych polskich kobiet i mężczyzn. Analiza najpopularniejszych piosenek w Spotify w ciągu ostatniego roku wykazała, że w pierwszej 10 najpopularniejszych artystów wśród polskich mężczyzn nie ma ani jednej Pani.



28 października 2013 r.

Komentarz Creative Commons Polska w sprawie Radio Wolne Media i ZPAV

Komentarz Creative Commons Polska w sprawie Radio Wolne Media i ZPAV

Na stronie creativecommons.pl pojawił się komentarz, wyjaśniający sprawę rzekomego domagania się pieniędzy przez pełnomocnika terenowego ZPAV w jednej z olsztyńskich kawiarni, za odtwarzanie muzyki na licencjach CC. Zarzuty postawione Związkowi Producentów Audio Video w artykule na stronie Radia Wolne Media zostały szybko odparte, a autor wpisu wycofał się ze swojego stanowiska, nazywając całą sprawę nieporozumieniem.



15 października 2013 r.

Najpopularniejsze profile muzyczne w social mediach

Najpopularniejsze profile muzyczne w social mediach

Portal Wirtualne Media wraz z NapoleonCat.pl przygotował raport, dotyczący popularności fanpagy na Facebooku, kanałów na YouTubie i kont na Twitterze. Jak wynika z raportu, dużym zainteresowaniem w social mediach cieszą się również profile muzyczne.



8 października 2013 r.

Ucz się przy muzyce – będziesz mądrzejszy

Ucz się przy muzyce – będziesz mądrzejszy

Muzyczny serwis streamingowy Spotify dowodzi, że uczniowie i studenci zdobywają lepsze stopnie, jeśli w nauce towarzyszy im muzyka. Badania potwierdziły, że ma ona pozytywny wpływ na umysł i może wprawić go we właściwy nastrój do nauki. Do przedmiotów opartych na logice, jak matematyka, należy dobierać muzykę uspakajającą i wzmacniającą koncentrację, podczas gdy do przedmiotów kreatywnych najlepiej dopasować utwory, zawierające emocje, które chcemy przekazać.



4 października 2013 r.

FESTIWAL SOUNDEDIT

FESTIWAL SOUNDEDIT

25-26 października w Łodzi odbędzie się piąta edycja festiwalu Soundedit, którego Związek Producentów Audio Video jest patronem merytorycznym.



18 września 2013 r.

Uwaga! Ostrzeżenie przed oszustami!

W ostatnich dniach otrzymaliśmy sygnały o próbach oszustwa, dokonywanych korespondencyjnie przez osoby podające się za ZPAV.



16 lipca 2013 r.

Nierówność dochodów koncertujących muzyków

Digital Music News publikuje zestawianie zarobków artystów, pochodzących z koncertów, z ostatnich 20 lat. Według danych portalu, na rynku koncertowym obserwujemy zwiększający się udział małej, elitarnej grupy największych, światowych artystów. Tendencji tej nie zmienia rozwój internetowych form dystrybucji muzyki, które potencjalnie wyrównują szanse wszystkich artystów w dotarciu do fanów.



15 lipca 2013 r.

Ogromny wzrost Radia Plus po zmianie formatu na disco

Jak pokazują dane, przygotowane dla Wirtualnych Mediów, Radio Plus od czasu zmiany swojego formatu muzycznego, odnotowało 250 procentowy wzrost słuchalności. Mimo tego w II kwartale 2013 r. na pozycji lidera wśród rozgłośni radiowych w Polsce, uplasowała się Eska.



11 lipca 2013 r.

Jedna tabela stawek za odtwarzanie muzyki i filmów

Jedna tabela stawek za odtwarzanie muzyki i filmów

10 lipca br. Zespół Orzekający Komisji Prawa Autorskiego ogłosił decyzję o zatwierdzeniu wspólnej Tabeli Stawek Organizacji Zbiorowego Zarządzania prawami autorskimi i prawami pokrewnymi w zakresie odtwarzania.



18 czerwca 2013 r.

Dajmy szansę polskiej muzyce

Dajmy szansę polskiej muzyce

Zbliżające się wakacje są świetną okazją do zaprezentowania obcokrajowcom polskiej muzyki. 14 czerwca rusza kampania społeczna, promująca akcję „Grajmy po polsku” organizowana przez Bibliotekę Polskiej Piosenki w Krakowie.



7 czerwca 2013 r.

7 cech młodego fana muzyki.

Może nigdy nie kupić albumu ulubionego artysty, ale chętnie podejrzy go przy śniadaniu, w streamingu na żywo. W centrum zainteresowania, opublikowanego właśnie raportu MTV Research, znalazł się młody i nieustannie zmieniający się fan muzyki roku 2013.

Badanie MTV wskazuje 7 cech młodej grupy odbiorców muzyki, wciąż kształtującej się i radykalnie innej, często nazywanej generacją Millenium.



1 czerwca 2013 r.

Muzyka zamiast leków

Muzyka zamiast leków

Najnowszy przegląd 400 prac naukowych dotyczących neurochemii muzyki wskazuje na to, iż zarówno granie jak i słuchanie muzyki przynosi wyraźne korzyści dla zdrowia psychicznego i fizycznego.



8 maja 2013 r.

Muzyczna strefa mózgu

Muzyczna strefa mózgu

Muzyka wywołuje najsilniejszą reakcję w mózgu w jądrze półleżącym – udowadniają najnowsze badania.

Muzyka ma zbawienny wpływ na nasze samopoczucie, jak jednak wpływa na nasz mózg i gdzie zaczyna się ta muzyczna przyjemność? Najświeższe doniesienia wskazują, iż został zidentyfikowany obszar w mózgu odpowiedzialny za odczuwanie przyjemności podczas słuchania muzyki, naukowcy udowadniają, że utwory najchętniej wybierane przez badanych wywołują najsilniejsze reakcje w jądrze półleżącym, które stanowi tzw. układ nagrody, znany także, jako ośrodek przyjemności.



12 kwietnia 2013 r.

Muzyka na boisku. Futbolowa rewolucja?

Muzyka na boisku. Futbolowa rewolucja?

Przeprowadzone ostatnio w Niemczech badania piłkarskiej drużyny wskazują, iż odpowiednio dobrany utwór, którego zawodnicy słuchają w czasie meczu ma przełożenie na jakość gry.



15 lutego 2013 r.

Duże możliwości na małym ekranie – Świat Hoteli

Duże możliwości na małym ekranie to tytuł artykułu, który opublikował miesięcznik Świat Hoteli prezentujący możliwości jakie stwarza telewizor w hotelu. Dziennikarka, Karolina Owczarek, przedstawia szeroki zakres informacji podpowiadając ciekawe rozwiązania z zakresu marketingu bezpośredniego. Właściciele hoteli i pensjonatów mogą m.in. dowiedzieć się czym należy się kierować przy wyborze oferty programów dla gości hotelowych, a także co oprócz kanałów telewizyjnych może oferować telewizor hotelowy i jak te możliwości wykorzystać do rozwoju biznesu. Artykuł uzupełniają szczegółowo wyjaśnione kwestie prawne. To interesujący materiał zarówno dla dużych hoteli sieciowych jak i małych lokalnych pensjonatów. Polecamy i zapraszamy do lektury.

Świat Hoteli, Karolina Owczarek


Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022