Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

26 grudnia 2015 r.

Wspaniałych Świąt Bożego Narodzenia

Wspaniałych Świąt Bożego Narodzenia

Życzymy wspaniałych Świąt Bożego Narodzenia

pełnych radości, świątecznych melodii i wytchnienia od codziennego zgiełku.

Niech Nowy Rok będzie czasem pokoju i realizacji osobistych zamierzeń.

Biuro OZZ ZPAV



1 grudnia 2015 r.

Świąteczna atmosfera i magia kolęd w centrach handlowych

Świąteczna atmosfera i magia kolęd w centrach handlowych

W miniony weekend po raz piąty odbyły się V Europejskie Targi Muzyczne Gazety Co jest Grane. Związek Producentów Audio Video jak co roku został patronem merytorycznym wydarzenia.



30 października 2015 r.

Badania pokazują w jaki sposób muzyka reguluje emocje i nastroje

Badania pokazują w jaki sposób muzyka reguluje emocje i nastroje

Według najnowszych badań muzyka, której słuchamy może wpływać na nasze zdrowie psychiczne. Badania oparte na skanowaniu mózgu wykazały, że nasze neurologiczne reakcje na różne rodzaje muzyki oddziałują na regulacje emocji.



21 października 2015 r.

Soundedit Festival

Soundedit Festival
„I Am The Sound – Jestem brzmieniem” to hasło Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit, którego ZPAV po raz kolejny ma przyjemność być partnerem. 22 października w klubie Wytwórnia rozpocznie się 7 edycja trzydniowego święta dobrego brzmienia.


19 października 2015 r.

Postępowanie w sprawie uzyskania nielegalnego dostępu do kont pocztowych ZPAV

W dniu 6 października 2015 r. Wydział do walki z przestępczością gospodarczą Komendy Rejonowej Policji w Warszawie wszczął, na podstawie zawiadomienia ZPAV, dochodzenie z art. 267 par. 1 kodeksu karnego w sprawie uzyskania nielegalnego dostępu do kont pocztowych ZPAV.



31 sierpnia 2015 r.

Dlaczego muzyka nas ekscytuje?

Dlaczego muzyka nas ekscytuje?

Muzyka jest uniwersalnym językiem. W swoich zróżnicowanych formach jednoczy ludzi dostarczając unikatowych doświadczeń, które możemy porównać do przyjemności odczuwanych podczas jedzenia, spania czy seksu. Jednak sama w sobie nie ma wartości potrzebnej człowiekowi do przetrwania. Co czyni ją tak wyjątkową?



27 lipca 2015 r.

Piosenki w galeriach handlowych – TOP 15

Piosenki w galeriach handlowych – TOP 15
Wśród najpopularniejszych utworów odtwarzanych w polskich galeriach handlowch w pierwszym kwartale roku znalalazły się piosenki m.in. Johna Legend’a, Pharrella Williams’a, Alicii Keys czy Jessie Ware.


30 czerwca 2015 r.

Już czas na wakacyjne przeboje

Już czas na wakacyjne przeboje

Wakacje już się rozpoczęły więc to ostatni moment na przełączenie się na czas letni i zaktualizowanie playlisty o wakacyjne przeboje. To ważne, by muzyka – tak jak każde inne narzędzie marketingowe – podążała za aktualnymi trendami i oczekiwaniami klientów.



26 maja 2015 r.

ZPAV na Targach GASTROEXPO

ZPAV na Targach GASTROEXPO

Już w najbliższy czwartek, 28 maja, Związek Producentów Audio Video, weźmie udział w 18. edycji gdańskich Targów Wyposażenia i Zaopatrzenia Gastronomii, Hoteli i Sklepów GASTROEXPO. Serdecznie zapraszamy na wspólny panel ZPAV oraz firmy MOOD MEDIA zatytułowany „Muzyka w restauracji. Jeszcze nigdy nie było tak łatwo”.



19 maja 2015 r.

Opłaty za odtwarzanie muzyki – podsumowanie 2014 r. OZZ ZPAV

Opłaty za odtwarzanie muzyki – podsumowanie 2014 r. OZZ ZPAV

Związek Producentów Audio Video opublikował podsumowanie dotyczące wpływów na rzecz producentów muzycznych zainkasowanych przez OZZ ZPAV. Łączne inkaso w 2014 roku wyniosło 39 388 tys. zł, co stanowi już 14,28% przychodu polskiego rynku muzycznego.



8 maja 2015 r.

TOP dyskoteki

TOP dyskoteki
W połowie kwietnia, w klubach i dyskotekach, Polacy najczesciej bawili się przy utworze I'm an Albatraoz szewdzkiego DJ Aron Chupa.Równie często mogli usłyszeć Deorro feat. Dycy and Adrian Delgado i piosenkę Perdoname czy Chawki feat. Dr. Alban i It's My Life.


5 maja 2015 r.

Jak muzyka oddziałuje na nasz mózg?

Jak muzyka oddziałuje na nasz mózg?
Muzyka to stały element życia człowieka. Towarzysząc nam na każdym kroku poprawia nastrój, wpływa na tempo naszej pracy, jednak co tak naprawdę dzieje się w naszym mózgu, podczas słuchania muzyki?


29 kwietnia 2015 r.

Najpopularniejsze utwory grane w polskich klubach w połowie marca 2015 roku

Najpopularniejsze utwory grane w polskich klubach w połowie marca 2015 roku
Na pierwszym miejscu najnowszego zestawienia TOP dyskotek szwedzki DJ Aron Chupa z piosenką I'm an Albatraoz Pozycję drugą zajmują Deorro, Dycy i Adrian Delgado i Perdoname Pierwszą trójkę zamyka wspólny utwór Enrique Iglesias, Sean Paulu i Descemer zatytułowany Bailando.


27 kwietnia 2015 r.

Ruszyła strona czystenośniki.pl

Ruszyła strona czystenośniki.pl

Ruszyła strona czystenośniki.pl, która zwiera komplet informacji dotyczących opłaty od tzw. czystych nośników. Strona powstała w ramach wspólnej inicjatywy Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, Związku Producentów Audio-Video (ZPAV) oraz Stowarzyszenia Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno-Muzycznych (SAWP) i zawiera komplet informacji przydatnych dla osób zainteresowanych tą problematyką. Między innymi możemy dowiedzieć się – dlaczego opłata jest potrzebna, kto jest jej płatnikiem, do kogo trafiają środki, jak powstaje lista urządzeń objętych opłatą, kto reguluje kwestie prawne i jak wygląda system poboru opłat w innych krajach. Strona wyjaśnia także dlaczego opłata ta nie jest podatkiem od piractwa.



17 kwietnia 2015 r.

Konferencja Muzyka a Biznes

Konferencja Muzyka a Biznes

Już w ten weekend w klubokawiarni Pardon, To Tu odbędzie się 9. edycja konferencji Muzyka a Biznes. Przewidzianych jest siedem paneli, m.in. odnośnie prawa autorskiego i praw pokrewnych czy sponsoringu festiwali muzycznych.



7 kwietnia 2015 r.

Jak wykorzystywać muzykę w punktach sprzedaży detalicznej?

Jak wykorzystywać muzykę w punktach sprzedaży detalicznej?

Muzyka to integralna część przestrzeni publicznej: restauracji, barów, hoteli, salonów kosmetycznych, ale również punktów sprzedaży detalicznej. Nie chodzi jedynie o domy towarowe, supermarkety czy sklepy sieci odzieżowych, także o mniejsze punkty handlowe.



7 kwietnia 2015 r.

Jak ważna jest muzyka w salonach fryzjerskich i kosmetycznych?

Jak ważna jest muzyka w salonach fryzjerskich i kosmetycznych?

Według badania przeprowadzonego na zlecenie MusicWorks 80% klientów salonów kosmetycznych i fryzjerskich chciałoby słuchać muzyki podczas wizyty w salonie, a 72% badanych uważa, że brak muzyki sprawia, że atmosfera w salonie jest mało przyjazna. Jaką więc muzykę puszczać w salonach?



12 marca 2015 r.

Muzyka, która poprawi wizerunek restauracji i przyciągnie gości

Muzyka, która poprawi wizerunek restauracji i przyciągnie gości
Jeżeli ma się wykwalifikowaną załogę, dobre jedzenie i odpowiedni wystrój, niewiele więcej trzeba lokalom gastronomicznym by odnieść sukces. Ostatnim elementem, który może zaważyć na sukcesie restauracji, baru czy kawiarni, jest odpowiednio dobrana muzyka.


12 marca 2015 r.

TOP Dyskoteki

TOP Dyskoteki
ZHU i Faded to numer jeden w najnowszym zestawieniu TOP Dyskoteki. W pierwszej trójce ponadto singiel hiszpańskiego piosenkarza Enrique Iglesiasa Bailando wykonany z gościnnym udziałem Seana Paula i kubańskiego wokalisty Descemera Bueno oraz australijsko-nowozelandzki duet Timmy Trumpet & Savage z przebojem Freaks.


6 lutego 2015 r.

Sąd w Poznaniu utrzymał w mocy decyzję Komisji Prawa Autorskiego o zatwierdzeniu tabel wynagrodzeń za odtwarzanie muzyki w klubach i dyskotekach.

Sąd Okręgowy w Poznaniu odrzucił wniosek Stowarzyszenia Organizatorów Imprez Artystyczno-Rozrywkowych i Sportowych zaskarżający tabelę stawek Organizacji Zbiorowego Zarządzania prawami autorskimi i prawami pokrewnymi w zakresie odtwarzania muzyki do tańca, tym samym uznając ją za prawidłową.



Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022