Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

24 grudnia 2017 r.

Wesołych Świąt!

Wesołych Świąt!


22 grudnia 2017 r.

Wpływ tempa muzyki na zachowanie e-konsumentów

Wpływ tempa muzyki na zachowanie e-konsumentów

Świadome kreowanie przestrzeni, w której przebywa klient, jest już stałym elementem marketingu sklepów, punktów usługowych czy restauracji. Nie należy jednak zapominać, że coraz więcej usług przenosi się do środowiska cyfrowego i także tam ważne jest tworzenie odpowiedniego środowiska sprzyjającego zakupom. Naukowcy z Uniwersytetu Gdańskiego sprawdzili, jaki wpływ na e-konsumenta ma tempo odtwarzanej muzyki.



30 listopada 2017 r.

Najczęściej odtwarzane świąteczne utwory

Najczęściej odtwarzane świąteczne utwory

Do Świąt Bożego Narodzenia pozostał niecały miesiąc, więc nadchodzi czas gdy w przestrzeni publicznej zaczyna królować świąteczna muzyka, a stacje radiowe uzupełnią playlisty o nieśmiertelne przeboje z dzwoneczkami.



23 października 2017 r.

ZPAV po raz kolejny partnerem festiwalu Soundedit

ZPAV po raz kolejny partnerem festiwalu Soundedit

Związek Producentów Audio Video został po raz kolejny oficjalnym partnerem Soundedit 2017 – Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych. Jak co roku wydarzeniu towarzyszy konferencja, w ramach której ZPAV wspólnie z ZAiKS przygotował dwa panele: „Muzyka w sieci – jak na niej zarabiać?” oraz „Export polskiej muzyki – gdzie jesteśmy, a gdzie możemy być”.



2 października 2017 r.

Na randkę – tylko do lokalu, gdzie gra dobra muzyka

Na randkę – tylko do lokalu, gdzie gra dobra muzyka

Nie od dziś wiadomo, że muzyka wpływa na wiele sfer naszego życia. Poprawia nastrój, motywuje do aktywności fizycznej, relaksuje, wpływa na odczuwane przez nas emocje. Jednak czy muzyka może pomóc w życiu towarzyskim oraz kontaktach z drugim człowiekiem? Najnowsze wyniki badań przeprowadzonych przez naukowców z Uniwersytetu Wiedeńskiego oraz Uniwersytetu w Innsbrucku są zaskakujące. Warto im się przyjrzeć, nawet w kontekście wyboru miejsca na pierwszą randkę.



31 sierpnia 2017 r.

Muzyka we włoskich restauracjach i lokalach

Muzyka we włoskich restauracjach i lokalach

Odpowiednio dobrana muzyka – to bardzo ważny element marketingu restauracji. Pomaga przyciągnąć klienta, zatrzymać go dłużej, a nawet wywołać pozytywne skojarzenia z danym miejscem. Aby tak się stało, playlista powinna współgrać z klimatem lokalu i podkreślać jego charakter. W jaki sposób to osiągnąć



31 lipca 2017 r.

Jak dobrać muzykę, która odda charakter naszej firmy?

Jak dobrać muzykę, która odda charakter naszej firmy?

Muzyka jest istotnym elementem w budowaniu wizerunku firmy, a nawet w kształtowaniu odpowiedniego środowiska i warunków pracy. To, że może ona przyczynić się do zwiększenia wyników sprzedaży oraz efektywności osób zatrudnionych w przedsiębiorstwie, udowodniono w wielu badaniach zarówno w Polsce, jak i na świecie. Jak jednak sprawić, by dźwięki słyszane w firmach, sklepach czy zakładach usługowych pasowały do marki i były efektywnym narzędziem marketingowym? Pięć wskazówek jak dobierać muzykę do wizerunku firmy przypomina na swoim blogu firma Mood Media.



28 czerwca 2017 r.

Utwory tegorocznego lata

Utwory tegorocznego lata

Przedostatni tydzień czerwca przyniósł nam długo wyczekiwane kalendarzowe lato. Wraz z jego nastaniem na playlistach całego świata pojawiły się utwory oddające klimat nowej pory roku. Które z nich mają szansę stać się hitem tegorocznego lata?



5 czerwca 2017 r.

Spotify posiada w Wielkiej Brytanii więcej słuchaczy niż BBC Radio 1

Spotify posiada w Wielkiej Brytanii więcej słuchaczy niż BBC Radio 1

Spotify posiada obecnie większą liczbę słuchaczy niż jedna z najważniejszych stacji radiowych w Wielkiej Brytanii i najbardziej szanowanych w Europie – BBC Radio 1.



22 maja 2017 r.

Uwagi ZPAV do projektu ustawy o zbiorowym zarządzaniu prawami autorskimi i prawami pokrewnymi

Uwagi ZPAV do projektu ustawy o zbiorowym zarządzaniu prawami autorskimi i prawami pokrewnymi

W odpowiedzi na prośbę Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego o przedstawienie uwag do projektu ustawy o zbiorowym zarządzaniu prawami autorskimi i prawami pokrewnymi ZPAV złożył w dniu 17 maja 2017 r. swoje stanowisko w tej sprawie w MKIDN.



9 maja 2017 r.

Giganci Polskiego Jazzu – niezwykłe święto polskiego jazzu

Już w najbliższy poniedziałek 15 maja w warszawskim Teatrze Muzycznym „Roma” odbędzie się pierwszy z koncertów jubileuszowych z cyklu Giganci Polskiego Jazzu. Wystąpią m.in.: Michał Urbaniak, Zbigniew Namysłowski, Laboratorium, Kuba Stankiewicz oraz Jan „Ptaszyn” Wróblewski. Partnerem wydarzenia jest Związek Producentów Audio Video.



30 marca 2017 r.

Muzyka, która uprzyjemni wiosenny relaks na świeżym powietrzu

Muzyka, która uprzyjemni wiosenny relaks na świeżym powietrzu

Początek kalendarzowej wiosny przyniósł nam więcej słońca i wyższe temperatury, dzięki czemu większość z nas dużo chętniej spędza czas wolny na świeżym powietrzu. Jedną z możliwości jest spokojny odpoczynek w piwnych lub kawiarnianych ogródkach. Jak sprawić, aby to do naszego lokalu ściągały tłumy na wiosenny relaks? Odpowiednio dobrana muzyka na pewno może nam w tym pomóc.



17 marca 2017 r.

ZPAV po raz drugi został partnerem Enea Spring Break Showcase Festival & Conference

ZPAV po raz drugi został partnerem  Enea Spring Break Showcase Festival & Conference

Związek Producentów Audio Video drugi rok z rzędu został oficjalnym partnerem Enea Spring Break Showcase Festival & Conference.



16 marca 2017 r.

Spotify oficjalnie posiada 50 milionów subskrybentów

Spotify oficjalnie posiada 50 milionów subskrybentów

Spotify oficjalnie osiągnął liczbę 50 milionów subskrybentów – to o 10 milionów więcej niż pół roku temu.



30 stycznia 2017 r.

Muzyka w gabinetach lekarskich

Muzyka w gabinetach lekarskich

Jak dowodzą badania, muzyka ma bardzo istotny wpływ na zdrowie człowieka, zarówno pod względem psychicznym, jak i fizycznym. Stąd coraz częściej muzykę słychać w gabinetach lekarskich i poczekalniach przychodni.



Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022