Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

20 listopada 2019 r.

Słuchanie muzyki jest korzystne dla zdrowia

Słuchanie muzyki jest korzystne dla zdrowia

British Academy of Sound Therapy na zlecenie serwisu Deezer przygotowała badania, które udowodniły, że słuchanie muzyki przez 78 minut dziennie ma korzystny wpływ dla zdrowie człowieka.



14 października 2019 r.

ABC Branży Muzycznej – konsultacje na festiwalu Soundedit

ABC Branży Muzycznej – konsultacje na festiwalu Soundedit

W sobotę 26 października, ramach tegorocznego Festiwalu Soundedit, zapraszamy na cykl konsultacji przeznaczonych dla twórców i producentów, którzy zaczynają pracę w branży muzycznej.



29 sierpnia 2019 r.

Muzyka to stały element życia Polaków – badania marketingowe

Muzyka to stały element życia Polaków – badania marketingowe

Grupa Havas oraz Universal Music Polska przeprowadziły badanie „Fans – Passions – Brands”, którego celem jest zrozumienie nawyków, przekonań i postaw Polaków w stosunku do muzyki, a następnie przełożenie ich na korzyści dla marek.



18 czerwca 2019 r.

Rusza kolejna edycja festiwalu Wschód Kultury – Inne Brzmienia

Rusza kolejna edycja festiwalu Wschód Kultury – Inne Brzmienia
W dniach 27-30 czerwca w Lublinie po raz kolejny odbędzie się festiwal Wschód Kultury – Inne Brzmienia.


12 czerwca 2019 r.

Repartycja w praktyce

Repartycja w praktyce

W dziale „Pobierz” umieszczona została prezentacja, wyjaśniająca praktyczną technikę repartycji wynagrodzeń inkasowanych przez OZZ ZPAV.



7 maja 2019 r.

ZPAV patronem nagród Popkillery 2019

ZPAV patronem nagród Popkillery 2019

Związek Producentów Audio Video został oficjalnym patronem uroczystej gali rozdania nagród branży hip-hopowej Popkillery 2019.



10 kwietnia 2019 r.

W jaki sposób słuchamy muzyki – najnowsze trendy opisuje raport IFPI

W jaki sposób słuchamy muzyki – najnowsze trendy opisuje raport IFPI
IFPI opublikowało wyniki badania zachowań konsumentów na 20 rynkach muzycznych.


3 marca 2019 r.

Warsztaty „Jestem tu nowy”

Warsztaty „Jestem tu nowy”
Zapraszamy na warsztaty dla wydawców muzycznych, które odbędą się w trakcie FRYDERYK.Festiwal w Katowicach!


20 stycznia 2019 r.

Zmiana siedziby Związku Producentów Audio Video

Zmiana siedziby Związku Producentów Audio Video

W związku ze zmianą siedziby Centrali ZPAV oraz Biura Regionu Północno-Wschodniego, informujemy o utrudnieniach w kontakcie z pracownikami ww. placówek.



15 stycznia 2019 r.

Decyzja Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 03 stycznia 2019 r.

Decyzja Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 03 stycznia 2019 r.

Decyzja Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego utrzymująca w mocy decyzję wyznaczającą Związek Artystów Wykonawców STOART do wykonywania wspólnego poboru wynagrodzeń za korzystanie z przedmiotów praw pokrewnych na polu eksploatacji odtwarzanie (tzw. jeden inkasent).



Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022