Tu jesteś:
Podpisz umowę / Wysokość opłat / Nadawanie

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Podpisz umowę - Wysokość opłat - Nadawanie

Tabela stawek wynagrodzeń z tytułu odtwarzania fonogramów i wideogramów muzycznych

Tabele niniejsze obejmują korzystanie z fonogramów i wideogramów muzycznych podlegających ochronie na mocy ustawodawstwa polskiego oraz ratyfikowanych przez Polskę umów międzynarodowych, zgodnie ze stanem prawnym obowiązującym na dzień zatwierdzenia tabel.

(...)


II. Wynagrodzenia z tytułu nadawania wprowadzonych do obrotu fonogramów i wideogramów muzycznych


  1. Nadania telewizyjne
    Kategoria nadawcy Stawka minutowa Miesięczna stawka zryczałtowana
    1. Nadawca ogólnopolski
    (ponad 30 mln mieszkańców w obszarze nadań)
    30 PLN/min nadania lub 0,6 % wpływów brutto
    (z wyłączeniem podatku VAT)
    0,6 % wpływów brutto (z wyłączeniem podatku VAT), uzyskiwanych przez nadawcę w związku z prowadzoną działalnością nadawczą - w tym wpływów z reklam, ogłoszeń, komunikatów, programów sponsorowanych, umów barterowych (z wyjątkiem barterów fonograficznych), sprzedaży czasu antenowego, dotacji, subwencji i innych wpływów związanych z promowaniem w postaci bezpośredniej lub pośredniej usług, towarów, bądź firm oraz wpływów abonamentowych.
    2. Nadawca ponadregionalny
    (do 30 mln mieszkańców w obszarze nadań)
    20 PLN/min nadania lub 0,6 % wpływów j.w.
    3. Nadawca regionalny
    (do 15 mln mieszkańców w obszarze nadań)
    10 PLN/min nadania lub 0,6 % wpływów j.w.
    4. Nadawca lokalny
    (do 5 mln mieszkańców w obszarze nadań)
    5 PLN/min nadania lub 0,6 % wpływów j.w.
  2. Nadania radiowe
    Kategoria nadawcy Stawka minutowa Miesięczna stawka zryczałtowana
    1. Nadawca ogólnopolski
    (ponad 30 mln mieszkańców w obszarze nadań)
    6 PLN/min nadania lub 2 % wpływów brutto
    (z wyłączeniem podatku VAT)
    2 % wpływów brutto (z wyłączeniem podatku VAT), uzyskiwanych przez nadawcę w związku z prowadzoną działalnością nadawczą - w tym wpływów z reklam, ogłoszeń, komunikatów, programów sponsorowanych, umów barterowych (z wyjątkiem barterów fonograficznych), sprzedaży czasu antenowego, dotacji, subwencji i innych wpływów związanych z promowaniem w postaci bezpośredniej lub pośredniej usług, towarów, bądź firm oraz wpływów abonamentowych.
    2. Nadawca ponadregionalny
    (do 30 mln mieszkańców w obszarze nadań)
    4 PLN/min nadania lub 2 % wpływów j.w.
    3. Nadawca regionalny i lokalny
    do 0,1 mln
    do 0,3 mln
    do 0,7 mln
    do 1 mln
    do 2 mln
    do 3 mln
    do 4 mln
    do 5 mln
    do 6 mln
    do 10 mln
    do 15 mln
    mieszkańców w obszarze nadań

    0,20 PLN/min nadania
    0,25 PLN/min nadania
    0,40 PLN/min nadania
    0,60 PLN/min nadania
    0,80 PLN/min nadania
    1,00 PLN/min nadania
    1,20 PLN/min nadania
    1,40 PLN/min nadania
    1,60 PLN/min nadania
    2,00 PLN/min nadania
    2,50 PLN/min nadania
    do 0,1 mln 0,20 PLN/min nadania
    do 0,3 mln 0,25 PLN/min nadania
    do 0,7 mln 0,40 PLN/min nadania
    do 1 mln 0,60 PLN/min nadania
    do 2 mln 0,80 PLN/min nadania
    do 3 mln 1,00 PLN/min nadania
    do 4 mln 1,20 PLN/min nadania
    do 5 mln 1,40 PLN/min nadania
    do 6 mln 1,60 PLN/min nadania
    do 10 mln 2,00 PLN/min nadania
    do 15 mln 2,50 PLN/min nadania
    lub 2 % wpływów j.w.
Value gap
Fryderyk Festiwal 2022