21.01.2015 Powrót do newslettera
Jak ważna jest muzyka w salonach fryzjerskich i kosmetycznych?
Nie od dziś wiadomo, że wpływ muzyki na konsumenta jest nieoceniony. Muzyka wpływa na doznania i pobudza nas emocjonalnie. Wpływa również na procesy pamięciowe, dzięki czemu klient zdecydowanie silniej zapamiętuje towarzyszące sytuacje kojarząc je z muzyką, którą w danym czasie usłyszał. Potwierdzone jest również, że klienci zdecydowanie chętniej polecają i wracają do miejsc w których muzyka wywołała pozytywne skojarzenia.
Na zlecenie MusicWorks, inicjatywy PPL oraz PRS for Music – brytyjskich organizacji zajmujących się prawami autorskimi, przeprowadzono badania nt. muzyki w salonach fryzjerskich i kosmetycznych. Badanie zostało przeprowadzone przez VisionCritical w kwietniu 2012 roku wśród 1000 brytyjskich przedsiębiorców oraz przez Entertainment Media Research w roku 2009 na 2000 konsumentów.
Z badań wynika, że 80% klientów, korzystających z usług salonów kosmetycznych i fryzjerskich chciałoby słuchać muzyki przebywając w salonie. Ponadto, 63% badanych jest zdania, że muzyka poprawia wizerunek salonu, a aż 84% jest zgodna, że odtwarzanie muzyki w salonie sprawia, że atmosfera jest bardziej przyjazna i jednocześnie pobudzająca. Muzyka jest najłatwiejszym z dostępnych narzędzi marketingowych. Badania MusicWorks dowodzą, że ponad połowa przebadanych zdecydowanie poleciłoby salon jeżeli grana muzyka trafiła bezpośrednio w ich gust muzyczny.
Korzyści płynące z wartości muzyki nie kończą się na klientach. 90% osób zarządzających salonami fryzjerskimi i kosmetycznymi było jednomyślnych - odpowiednio dobrana muzyka ma korzystny wpływ na ich biznes oraz sprawia, że klienci są bardziej zadowoleni z wizyty w salonie. Muzyka ma również wpływ na pracowników – 81% przedsiębiorców zaobserwowało zwiększoną produktywność u pracowników kiedy grała muzyka a także to, że byli oni w wyraźnie lepszych nastrojach, co w sposób bezpośredni przekłada się na lepszą obsługę klienta.
Jaką więc muzykę zaproponować klientom salonów kosmetycznych? Irlandzka firma Phorest specjalizująca się we wspieraniu rozwoju nowopowstałych salonów kosmetycznych i fryzjerskich oraz spa, na bazie rozmów z pracownikami i właścicielami salonów stworzyła playlistę The Perfect Salon Playlist. Pomimo dużej oferty muzyki instrumentalnej dla salonów kosmetycznych i tzw. muzyki relaksacyjnej zauważono, że najchętniej odtwarzanymi utworami są znane przeboje i utwory największych gwiazd muzyki.
Poniżej prezentujemy dwadzieścia utworów z playlisty The Perfect Salon Playlist
- P!nk – Try
- Miley Cyrus - Adore You
- Lana del Rey – Blue Jeans
- Lorde – Royals
- Robin Thicke ft. T.I & Pharrell Williams – Blurred Lines
- Lady Gaga ft. Beyoncé – Telephone
- Florence + The Machine – Dog days Are Over
- Rihanna – Diamonds
- Adele – Rolling in the Deep
- Justin Timberlake – Mirrors
- OneRepublic – Counting Stars
- Avicii – Wake Me Up
- Beyoncé – XO
- John Legend – All Of Me
- Katy Perry – This Is How We Do
- Alicia Keys – Girl On Fire
- Rudimental ft. Ella Eyre – Waiting All Night
- Ed Sheeran – Sing
- Gorillaz – Feel Good Inc
- Daft Punk ft. Pharrell Williams – Get Lucky
Źródło: musicworksforyou.com, phorest.com