28.05.2015 Powrót do newslettera
Relacja z Targów Gastroexpo
Drugiego dnia Targów, ZPAV, wspólnie z firmą Mood Media Poland, przygotował spotkanie panelowe zatytułowane „Muzyka w restauracji. Jeszcze nigdy nie było tak łatwo”, skierowane do właścicieli restauracji, kawiarni oraz innych punktów gastronomicznych. Spotkanie poprowadzili: Bogusław Pluta - dyrektor OZZ ZPAV oraz Aleksandra Potrykus-Wincza - country manager w Mood Media Poland.Uczestnicy spotkania mieli okazję poznać tajniki efektywnego wykorzystywania muzyki w biznesie gastronomicznym, a co za tym idzie mogli dowiedzieć się w jaki sposób zwiększyć przychody w prowadzonych lokalach gastronomicznych.
Bogusław Pluta oraz Aleksandra Potrykus-Wincza skupili się na jednej z dziedzin marketingu sensorycznego, jaką jest muzyka. Zgromadzeni goście dowiedzieli się m.in.: jakiego rodzaju muzyka wpływa na zachowanie klientów w restauracjach, co ich odstrasza, co zachęca do dłuższej konsumpcji i powrotu w dane miejsce, a jaki typ muzyki zagwarantuje większą rotację gości. Uzyskali także informacje na temat tego jaki wpływ, na wydajność pracowników lokalu może mieć odpowiednio dobrana muzyka.
Według badań OBOP aż 83% gości wybiera te lokale, w których grana jest muzyka, a dzięki jej odpowiedniemu doborowi aż 80% zapamiętuje odwiedzoną restaurację i chętniej do niej wraca. W chwili całkowitego wyłączenia muzyki, prawie 40% gości deklaruje natychmiastowe opuszczenie lokalu. Ze statystyk zaprezentowanych podczas wystąpienia wynika również, że prawie 80% klientów wybiera lokale z droższym alkoholem jeśli tylko jest w nich puszczana muzyka. W wypadku jej braku, szacowany, miesięczny spadek zysku wynosi 5, 476 zł.
Paneliści wyjaśnili również zależność pomiędzy odtwarzaniem muzyki w lokalach, a związanymi z tym prawami autorskimi twórców. A ponadto rozwiali wszelkie wątpliwości związane z tabelą opłat za publiczne odtwarzanie muzyki.