Tu jesteś:
Newsletter

30.11.2015
Powrót do newslettera

Adele bije rekordy

Adele bije rekordy

Od premiery utworu Hello Adel bije kolejne rekordy na rynku muzycznym. Singiel króluje w czołówkach list Airplay na całym świecie, a nowa płyta notuje rekordy sprzedaży.

Album 25 miał swoją oficjalną premierę w piątek 20 listopada, jednak szaleństwo rozpoczęło się już wcześniej. Wyciek do Internetu materiału z płyty, nieprawdopodobne statystyki i niebagatelne wzrosty liczby wyświetleń teledysku do piosenki Hello, pierwszego singla promującego płytę, ekskluzywne wywiady i zaskakujące okładki magazynów z Adele w roli głównej.

Od premiery płyty w piątek 20 listopada minęło zaledwie kilka dni, a jak informował portal MBW tylko w USA sprzedało się już 1,9 miliona egzemplarzy, w tym 900 tysięcy pierwszego dnia w iTune-sie.

Klip do singla szybko pobił rekord oglądalności na YouTubie, w ciągu zaledwie 5 dni od premiery przekroczył 100 milionów wyświetleń.

Nowy singiel Adele pojawił się w sieci 25 października, po 48 godzin osiągnął 50 milionów wyświetleń. Statystki rosły, w pewnym momencie teledysk do Hello wyświetlany był ponad milion razy na godzinę. Obecnie jest bliski osiągnięcia liczby pół miliarda wyświetleń.

Według wyliczeń serwisu Music Business Worldwide, teledysk do Hello jest drugim filmem w historii YouTube, który najszybciej osiągnął liczbę 100 milionów wyświetleń.

Psy, Gentleman (2013) – 3 dni

Miley Cyrus, Wrecking Ball (2013) – 6 dni

Kobe vs. Messi, The Selfie Shootout (reklama) (2013) – 8 dni

Shakira, Can’t Remember To Forget You (2014) – 10 dni

W radiach Adele pobiła kolejne rekordy. W pierwszym tygodniu po premierze utwór pojawił się na szczycie brytyjskiego notowania Airplay. 7 dni po premierze kawałek został odtworzony 5063 razy w 284 brytyjskich stacjach radiowych. Według brytyjskiego raportu Radiomonitor liczba ta równała się 95,25 milionów radiowego impactu, co można interpretować jako liczbę unikalnych odsłuchów.

W całej Europie liczbę tę oszacowano na poziomie 766 milionów. Należy pamiętać, że są to wyniki z pierwszego tygodnia po premierze i trzeba dodać, że Hello było trzecim najchętniej odtwarzanym utworem w europejskich stacji radiowych, tuż za Reality w wykonaniu Lost Frenquencis oraz Sugar Robina Schulza. Utwory te również w Polsce nie schodzą z czołówki notowań Airplay.

W Niemczech stacje radiowe odtworzyły Hello 1 567, razy co przełożyło się na 161,9 milionów unikalnych kontaktów, we Włoszech impact osiągnął liczbę 104,8 milionów.

Adele wydaje niezależna brytyjska wytwórnia XL Recordings będąca częścią brytyjskiej firmy fonograficznej Beggars Group. Wytwórnia postanowiła zrezygnować z serwisów streamingowych. Płyty Adele (przynajmniej na razie) nie znajdziemy ani na Spotify, ani w Apple Music, ani w żadnym z wiodących serwisów streamingowych.

25 to trzecia solowa płyta w karierze artystki. Jej ostatnia płyta zatytułowana 21 miała swoją premierę już 5 lat temu i została nagrodzona m.in. dwiema statuetkami Grammy.

Źródło: musicbusinessworldwide.com, vanityfair.com