Tu jesteś:
Newsletter

31.05.2016
Powrót do newslettera

Artyści biją rekordy na Tidalu

Artyści biją rekordy na Tidalu

Tidal rozwija się dzięki premierom takich albumów jak Lemonade Beyoncé czy Purpose Justina Biebera. Ostatnie wydawnictwa tych artystów biją rekordy popularności w amerykańskiej wersji serwisu.

Tydzień po premierze Lemonade płyta sprzedała się w nakładzie ponad 600 tysięcy egzemplarzy. Co ciekawe, ponad 76 000 kopii zostało sprzedanych za pośrednictwem Tidal, sprzedaż ta została wygenerowane przez blisko 115 milionów odtworzeń (na amerykańskim rynku fonograficznym 1500 odtworzeń jest równoznaczne z jednym sprzedanym albumem). Jest to jak na razie najlepszy wynik w tej kategorii. Drugi pod tym względem jest Purpose Justina Biebera. Album został odtworzony za pomocą Tidala ponad 100 milionów razy, co przekłada się na 67 tysięcy sprzedanych albumów. Nie wiele gorszym wynikiem może pochwalić się Kanye West, którego The Life Of Pablo liczy 99 milionów przesłuchań.

Najnowszy album Beyoncé bije rekordy popularności także w Wielkiej Brytanii. Tydzień po premierze płyta trafiła na pierwsze miejsce Oficjalnej Listy Sprzedaży z wynikiem 73 tysięcy sprzedanych egzemplarzy, z czego blisko 10 tysięcy za pośrednictwem serwisu Tidal.

Warto zauważyć, że Beyoncé zrezygnowała z udostępnienia swojej najnowszej płyty w serwisie Spotify. Najnowsze wydawnictwo wokalistki można za to usłyszeć również w Apple Music. Warto zauważyć, że nie jest to jedyny tego typu przypadek. Na podobny ruch zdecydowali się w ostatnim czasie m.in. Drake, Gwen Stefani czy Rihanna.

Źródło: musicbusinessworldwide.com