24.08.2016 Powrót do newslettera
Playlista Trójki w ramach akcji „Nie pogrywaj, graj po polsku!”
Akcja „Nie pogrywaj, graj po polsku!” wystartowała z inicjatywy Związku Producentów Audio Video 1 czerwca br. W ramach współpracy z Programem Trzecim Polskiego Radia playlisty udostępniane przedsiębiorcom wykorzystującym w swojej działalności nagrania muzyczne zostały uzupełnione o kompilacje radiowej Trójki.
Celem akcji „Nie pogrywaj, graj po polsku!” jest popularyzacja muzyki polskich artystów w przestrzeni publicznej. Udział w niej umożliwi każdemu przedsiębiorcy wykorzystującemu w swojej działalności nagrania muzyczne dostęp do specjalnie przygotowanej aplikacji, dzięki której mogą być odtwarzane playlisty z polskimi utworami.
Firma Mood Polska, partner akcji, przygotowała dostępną przez stronę internetową aplikację Mood Mix, z której może korzystać każdy przedsiębiorca wykorzystujący w swojej działalności muzykę i regulujący należne wynagrodzenie na rzecz organizacji zbiorowego zarządzania. Na czas trwania kampanii, tj. od 1.06 do 30.09.2016 r., przedsiębiorcy mają dostęp do specjalnie stworzonych katalogów zawierających całe spektrum polskiej oferty muzycznej, od niezapomnianych przebojów z lat 20. i 30. po najnowsze hity. Od 15 sierpnia aplikacja została uzupełniona o playlistę bazującą na utworach prezentowanych na antenie Programu Trzeciego Polskiego Radia.
– Trójka, wbrew branżowym przesądom, nie ma żadnego problemu z prezentowaniem polskiej muzyki na antenie radiowej, w kolejnych miesiącach znacząco przekraczając obowiązujące procenty. Sięgamy równie chętnie do polskiej klasyki, najnowszych debiutów, szczególną uwagę zwracając też na scenę neofolkową opartą na rodzimej tradycji. Dlatego też chętnie wspieramy akcję „Nie pogrywaj, graj po polsku!”, sami niejako dając dobry przykład – powiedział Piotr Metz, szef muzyczny Programu Trzeciego Polskiego Radia, który razem z Programem Pierwszym oraz TVP Rozrywka objął patronat nad akcją.
Aplikacja Mood Mix dostępna jest bez dodatkowych kosztów po wypełnieniu karty rejestracyjnej. Każdy uczestnik kampanii będzie posiadał swoje indywidualne konto z możliwością samodzielnego tworzenia playlist z wykorzystaniem dostępnych kanałów muzycznych.
Wszystkie szczegóły akcji oraz dostęp do aplikacji Mood Mix możliwy jest przez stronę grajpopolsku.zpav.pl
Akcję wspiera: Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno-Muzycznych SAWP oraz artyści wykonawcy, w tym m.in.: Kuba Badach, zespół Bracia, Julita Fabiszewska, Maja Hyży, Anna Jurksztowicz, Krzysztof „K.A.S.A.” Kasowski, Lanberry, Radek Liszewski, grupa Pectus, Ryszard Poznakowski, Antek Smykiewicz oraz Stanisław Sojka.
Patronat medialny na akcją objęli: Program Pierwszy Polskiego Radia, Program Trzeci Polskiego Radia oraz TVP Rozrywka.