30.11.2016 Powrót do newslettera
ZPAV na Europejskich Targach Muzycznych Co Jest Grane 24
W trakcie konferencji towarzyszącej Europejskim Targom Muzycznym Co Jest Grane 24 odbyły się dwa panele dyskusyjne, które przygotował Związek Producentów Audio Video.
Podczas pierwszego panelu – „Rynek producentów niezależnych w Polsce”, przedstawiony został polski rynek wytwórni niezależnych na tle Europy i świata. Paneliści próbowali odpowiedzieć na pytanie, na czym polega siła niezależnej muzyki i na ile stanowi ona istotny fragment polskiego rynku muzycznego. Dyskusję poprowadziła Laura Strzałkowska, przedstawiciel sekcji ds. wytwórni niezależnych ZPAV, zaś jej gośćmi byli: Michał Kirmuc (właściciel wytwórni Polifon Records, muzyk, dziennikarz), Tony Duckworth (PIAS General Manager Poland and Eastern Europe), Anna Wójcik (Prosto) oraz Bogusław Pluta (ZPAV).
Kolejne spotkanie sygnowane marką ZPAV odbyło się pod tytułem „Czy urodził się nowy polski pop?”, poprowadziła je Małgorzata Muraszko z Co Jest Grane 24, a gośćmi byli Jacek Jagłowski (współwłaściciel agencji managmentowej QL CITY, członek zarządu ZPAV), Piotr Kabaj (Warner Music Eastern Europe Chairman & Warner Music Poland Chairman & Managing Director, wiceprzewodniczący Zarządu ZPAV) Marcin Russek – A&R Sony Music Entertainment Polska, członek ZPAV oraz Paweł Wiszniewski (szef muzyczny Radia WAWA). Uczestnicy spotkania próbowali zdefiniować pojęcie popu a także dyskutowali o kierunku, w jakim zmierza nowa polska muzyka popowa i dlaczego, pomimo dość dużej popularności, z takim trudem znajduje dla siebie miejsce w mediach?
Przedstawiciele ZPAV wzięli także udział również w pozostałych panelach i warsztatach zorganizowanych w ramach Konferencji Europejskich Targów Muzycznych Co Jest Grane 24. Byli obecni m.in. w panelu otwarcia „Quo vadis new music technology?”, w dyskusji o czystych nośnikach, pt. „Czyste nośniki. Twórcy są częścią każdego smartfona”, o studiach nagraniowych, pt. „Program komputerowy i studio nagraniowe w dobie technologii”, a także próbowaliśmy znaleźć odpowiedzi na pytania: „Kto zabił krytyka muzycznego, czyli skąd serwisy streamingowe wiedzą, czego chcemy słuchać? oraz „Jak wygrać z YouTubem?”.
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji!