25.01.2018 Powrót do newslettera
RMF FM wciąż na pozycji lidera, dalej Radio ZET i Jedynka – oba ze spadkiem
Z analizy rocznego podsumowania Radio Track Millward Brown, opracowanego przez Wirtualnemedia.pl, wynika, że RMF FM umocniło się na pozycji niekwestionowanego lidera rynku radiowego. Uzyskało najlepszy wynik od 2011 roku – 25,3% udziału – notując także największy ze wszystkich stacji wzrost w rankingu – o 0,8 pkt. procentowego.
Na drugim miejscu utrzymało się Radio Zet, jednak notując spadek o 0,4 pkt. procentowego i najniższy wynik od wielu lat – 13,2% udziału. Na ostatnim miejscu utrzymała się Jedynka, ale także z dużym spadkiem – o 0,8 pkt. procentowego – i najgorszym wynikiem w historii – 8% udziału.
Na czwartą pozycję awansowała sieć Eska ze średnim udziałem 6,9% i wzrostem o 0,2%, spychając tym samym Trójkę na piąte miejsce zestawienia, która tym samym zanotowała największy spadek w zestawieniu (-1,2 pkt. procentowego).
Dalej znalazły się: Audytorium 17 (udział: 5,5%, spadek: 0,1%), V0X FM (analogicznie: 3,9% i -0,3%), RMF MAXXX (3,3% i 0,3%), Złote Przeboje (2,8% i -0,1%) oraz Radio TOK FM (2,2% i 0,2%).
Na uwagę zasługuje ponadto wzrost o 0,4 pkt. procentowego Antyradia (1,8% udziału) oraz stosunkowo dobre wyniki nowego Meloradia oraz Polskiego Radia 24, które od września 2016 r. przejęło częstotliwości Czwórki.
Pełne zestawienie dostępne jest na stronie: www.wirtualnemedia.pl.
Źródło: wirtualnemedia.pl